دلواپس

هدف اطلاع رسانی صحیح، به موقع ، واقعی برای دوستان می باشد .

دلواپس

هدف اطلاع رسانی صحیح، به موقع ، واقعی برای دوستان می باشد .

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۱۰ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

طرح یک فوریتی مجلس ایران نیاز آمریکا را برآورده می‌کند

علی یوسفی | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ب.ظ
وندی شرمن:
وندی شرمن، معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا اخیرا در گفتگویی که در دانشگاه «هاروارد» انجام داده، به نکات جالبی اشاره کرده است.

وندی شرمن، معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا طی نشستی در انستیتو جان اف کندی (وابسته به دانشگاه هاروارد) بیش از یک ساعت در گفت و گو با دیوید سانگر (خبرنگار مشهور نیویورک تایمز) درباره مذاکرات هسته‌ای و توافق با ایران سخنرانی کرد و به سوالات پاسخ داد.
شرمن در این نشست به نکات جالبی اشاره کرده که شاید مهم‌ترین بخش آن را باید ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سیاسی دولت یازدهم دانست؛ جایی که شرمن صراحتا از لزوم تعلیق برخی تحریم‌ها به منظور کمک به دستاوردهای اقتصادی دولت حسن روحانی صحبت می‌کند.
شرمن در بخشی از سخنانش گفته است:«آنچه بسیاری درک نمی‌کنند این است که در داخل ایران نیز مسائل سیاسی به صورت جدی مطرح است. ما تصور می‌کنیم که در ایران حکومت دینی وجود دارد و یک نفر بر کشور حاکم است. تردیدی نیست که در ایران رهبر، رهبر است. کاملا روشن است که اگر نظر وی تامین نمی‌شد او به هیچ وجه اجازه نمی‌داد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پیش برود اما اینطور نیست که او به خیابان برود و بگوید که همه باید با این کار همراهی کنند. باوجود این، شاهد حمایتهایی از این توافق در مجلس ایران هستیم. در مجلس ایران، طرح یک فوریتی برای بررسی برجام مطرح شده است که به ایران این امکان را می‌دهد تا برجام را تازمانی اجرا کند که عزت ایران حفظ شود. این طرح، بخشهای دیگری هم دارد اما هیچ یک از این بخشها، مانع اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) که نیاز امروز ما و مورد تاکید کاخ سفید است نمی‌شود. درعین حال، می‌دانیم که در ایران تندروهایی هم وجود دارند که در خط مقدم آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس قرار دارد.»
به گزارش خبرگزاری بسیج، شرمن در ادامه، از تمایل رئیس‌جمهور ایران برای استفاده انتخاباتی از توافق هسته‌ای سخن می‌گوید و تاکید می‌کند: «قرار است در ایران هم انتخابات مجلس برگزار شود. بعد از آن نیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار خواهد شد. انتخابات مجلس ایران در ماه مارس (اسفندماه) است. حسن روحانی رئیس جمهور ایران بسیار دوست دارد روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پیش از برگزاری انتخابات مجلس باشد تا مردم ایران شاهد برداشته شدن تحریمها باشند. او امیدوار است که این مسئله بر نتایج انتخابات مجلس تاثیربگذارد. البته تاثیرگذاری این مسئله زود نخواهد بود زیرا زمان می‌برد که کسب و کار رونق بگیرد. درعین حال باید توجه داشت که موقعیت آمریکا در این قضیه همانند دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات نبوده است. آمریکا تحریمهایی علیه ایران اعمال کرده است سابقه آن به سال 1979 بازمی گردد. درنتیجه حتی اگر تحریمها برداشته شود، به‌غیر از تحریمهای محدود از قبیل تحریم هواپیما و پسته و خاویار و فرش، فعالان اقتصادی آمریکا اجازه نخواهند داشت با ایران تجارت داشته باشند. کشورهای اروپایی و آسیایی با ایران روابط تجاری خواهند داشت. شماری از فعالان اقتصادی ما از این مسئله راضی نیستند اما به هرحال، ما تحریمهای اولیه‌ای علیه ایران اعمال کرده ایم که به این زودی‌ها برداشته نخواهد شد.»
ویدئوی کامل این نشست در سایت دانشگاه هاروارد به آدرس زیر قابل مشاهده است
  • علی یوسفی

طرحی که برجام را تأیید کند، قانون اساسی را نقض کرده است

علی یوسفی | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ب.ظ
نامه 17 نماینده به رئیس مجلس
۱۷ نماینده در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برجام اصول متعدد قانون اساسی را نقض می‌کند خواستار توقف بررسی برجام در مجلس تا زمان ارائه لایحه دولت شدند.

به گزارش فارس، 17 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار توقف بررسی برجام در مجلس تا زمان ارائه لایحه شدند و بررسی طرح بدون ارائه لایحه را مطابق بر قانون ندانستند.
در بخشی از این نامه آمده است: براساس اصل 152 قانون اساسی سیاست‏ خارجی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ نفی‏ هرگونه‏ سلطه‏‌جویی‏ و سلطه‏‌پذیری است، در حالی که براساس متن برجام امکان سلطه‌جویی دشمنان ملت، مشهود و استقلال کشور، مورد خدشه قرار گرفته است.
نمایندگان در ادامه تاکید کردند: اصل 153 قانون اساسی هرگونه‏ قرارداد که‏ موجب‏ سلطه‏ بیگانه‏ بر منابع طبیعی‏ و اقتصادی‏، فرهنگ‏، ارتش‏ و دیگر شئون‏ کشور گردد را ممنوع می‌کند، در حالی که با مرور متن برجام، به ویژه در بخش اقلام دوگانه، امکان سلطه دشمنان جمهوری اسلامی دیده می‌شود.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: رهبر معظم انقلاب به صراحت از روزنه‌های نفوذی که به واسطه این متن برای دشمنان کشور فراهم می‌شود، سخن گفته‌اند و طرح عجولانه ارائه شده نه تنها هیچ یک از روزنه‌های نفوذ را نبسته، بلکه امکان آن را رسمی و قانونی می‌کند.
نمایندگان امضا‌کننده این نامه ادامه دادند: مطابق اصل 74 قانون اساسی، دولت مکلف است لوایح قانونی خود را قبل از تقدیم به مجلس، ابتدا به تصویب هیئت وزیران برساند، در حالی که رئیس جمهور از تصویب برجام در هیئت دولت خودداری کرده و از ارائه لایحه قانونی برجام به مجلس شورای اسلامی - علی رغم تذکرات مکرر نمایندگان و مطالبه رسمی آنها - امتناع ورزیده است.
مجلسی‌ها افزودند: مادامی که متن برجام براساس اصول قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشود، علاوه بر پایه‌گذاری سنت غلط قانون‌شکنی، تأیید یک محتوای غیرقانونی و به نوعی دور زدن قوانین کشور است.
منتقدین عملکرد هیئت رئیسه مجلس در ادامه نامه خود تصریح کرده‌اند: قانون الزام دولت به تعلیق اقدامات داوطلبانه، قانون الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس انرژی اتمی، قانون صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران،  قانون الزام دولت بر حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران در برجام نادیده گرفته شده است.
در این نامه همچنین آمده است: بعد از عدم تصویب دو فوریت طرح و یک فوریتی بودن آن، در مقام اجرا مانند یک طرح دو فوریتی با آن رفتار شده به طوری که در حال حاضر پس از یک جلسه، قصد دارید طرح مذکور را جهت بررسی کلیات و جزئیات به صحن علنی بیاورید.
نمایندگان در ادامه ضمن اعتراض به هیئت رئیسه مجلس افزودند: چرا با این سرعت قصد دارید سندی که براساس آن تحریم‌ها لغو نمی‌گردند و مراکز نظامی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و ... را به نام مجلس نهم ثبت کنید؟
در این نامه همچنین آمده است: براساس اطلاعات کسب شده از دولت، این توافقنامه را نه رئیس جمهور امضا کرده و نه وزیر امور خارجه، بلکه نظر این است که با تصمیم مجلس شورای اسلامی بر دولت تکلیف شود، تا تبعات اجرای نا‌موفق آن تنها متوجه مجلس محترم گردد.
نمایندگان در پایان خاطرنشان کردند: ما با توجه به اشکالات متعدد و غیرقابل اغماض متن برجام، هر طرحی که به طور ضمنی متن توافقنامه برجام را تایید کند، سنتی سیئه دانسته و آن را خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس می‌دانیم.
  • علی یوسفی

شرط همسر سردار همدانی برای ماموریت سوریه

علی یوسفی | جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ب.ظ
فرزند شهید همدانی مطرح کرد؛
پسر سردار شهید همدانی با بیان اینکه پدرم قبل از رفتن تاکید داشت که شاید این آخرین ماموریتم باشد، گفت: ایشان وصیت کرد که اگر به شهادت رسیدم پیکر من را در همدان دفن کنید.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، وهب همدانی فرزند سردار شهید حسین همدانی اظهار داشت: سردار همدانی نمونه واقعی یک انسان کامل به شمار می‌رفت و چه با دشمنانش و دوستانش بزرگمنشانه برخورد می‌کرد و اگر کسی اشتباه و خطایی می‌کرد سردار همدانی به راحتی از آن چشم می‌پوشید.

وی خاطرنشان کرد: نگاه پدرم به دنیا نگاهی نبود که درگیر دنیا باشد و چیزی را برای خود نخواست و معتقد بود دنیا محل گذر و عبور است و در زندگی و رفتار خود این مسئله را همیشه رعایت می‌کرد.

وی درخصوص آخرین دیدار با پدرش نیز گفت: مدتی قبل از رفتنشان با پدرم دیدار داشتم و ایشان به خانواده‌ گفتند که شاید این آخرین ماموریتم باشد. مادرم هم به ایشان گفت من به شرطی با این ماموریت موافقم که اگر شهید شدی من را نیز شفاعت کنی.

پسر سردار شهید همدانی ادامه داد: پدرم در آخرین دیدار خود حتی تاکید کردند اگر من شهید شدم من را همدان به خاک بسپارید و ما نیز با دلخوری به وی می‌‌گفتیم سردار نزد ما حرفی از رفتن نزن
  • علی یوسفی

سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

علی یوسفی | جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ب.ظ
سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مستشاران ارشد نظامی کشورمان، دیشب در سوریه به شهادت رسید.

خبرگزاری فارس: سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، دیشب (پنجشنبه) در سوریه به شهادت رسید.

در کنار غضنفر رکن آبادی

سردار سرتیپ پاسدار، حسین همدانی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله را برعهده داشت.

پس از تبدیل این لشکر به سپاه محمد رسول‌الله فرمانده این سپاه نیز برعهده سردار همدانی بود.

خاطرات وی در قالب 2 کتاب «مهتاب خیّن» و «تکلیف است برادر» منتشر شده است.

  • علی یوسفی