دلواپس

هدف اطلاع رسانی صحیح، به موقع ، واقعی برای دوستان می باشد .

دلواپس

هدف اطلاع رسانی صحیح، به موقع ، واقعی برای دوستان می باشد .

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۱۰ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

توافق«آری» اما به هر قیمتی«نه» !

علی یوسفی | شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۱ ق.ظ
مردم در تظاهرات سراسری تاکید کردند
روز گذشته نمازگزاران در سراسر ایران اسلامی پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی ضمن حمایت از تلاش‌های تیم هسته‌ای کشورمان تاکید کردند زیر بار «توافق به هر قیمتی» نمی‌روند.

روز گذشته نمازگزاران تهرانی پس از اتمام نماز عبادی و سیاسی جمعه، در راهپیمایی «اعتراض به توافق به هر قیمتی» شرکت کردند.
در همین راستا راهپیمایان تهرانی همراه با نمازگزاران سایر شهرها  ضمن حمایت از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، به مسئولان اعلام داشتند که باید عزت ایران در این مذاکرات حفظ شود و نباید سیاست «توافق به هر قیمت» دنبال شود.
نمازگزاران تهرانی در راهپیمایی «اعتراض به توافق به هر قیمتی» از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای‌ کشورمان خواستند که اجازه بازرسی از مراکز نظامی را به غرب ندهند. خیل راهپیمایان با در دست گرفتن پلاکاردهای «نظارت نظامی عجب خیال خامی»،‌ مخالفت خود با هرگونه دسترسی و امکان نظارت بر مراکز نظامی را اعلام کردند.
همچنین نمازگزاران تهرانی در این راهپیمایی از مسئولان کشور خواستند که برای حل مشکلات به توانمندی‌های داخلی توجه کنند.
نمازگزاران تهرانی با شعار «با سازش، با تسلیم باز هم باقی تحریم» اعلام کردند که تاکنون مذاکرات با 1+5 و در راس ‌آن آمریکا نتوانسته پاسخ مثبتی برای حل مشکلات داخلی کشور باشد.
 «مسیر بی‌نتیجه باید پایان پذیرد»؛ «مرگ بر آمریکا»؛ «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»‌؛ «مبارزه با آمریکا افتخار ملت ماست»؛ «برای آتش‌بازی آماده‌ایم» از جمله شعارهای دیگری بود که نمازگزاران در این راهپیمایی سر دادند.
شرکت‌کنندگان، در ادامه این راهپیمایی و در اعتراض به دبه‌بازی‌ آمریکا و تأثیرپذیری برخی از کشورهای 1+5 از رژیم صهیونیستی، پرچم ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
همچنین نمازگزاران تهرانی در راهپیمایی «اعتراض به توافق به هر قیمتی» از مجلس شورای اسلامی خواستند که مقابل زورگویی ایالات متحده آمریکا و کشورهای حامی وی در قالب 1+5 بایستد.
راهپیمایان همچنین از نمایندگان در خانه ملت خواستند تا به جزئیات مذاکرات ایران با 1+5 ورود کنند و از آنچه در این مذاکرات بر مردم ایران می‌گذرد اطلاع یافته و به عموم ملت ایران انتقال دهند.
بیانیه پایانی راهپیمایی
نمازگزاران تهرانی  در پایان راهپیمایی «اعتراض به توافق به هر قیمتی»  بیانیه‌ای صادر کردند و ضمن حمایت از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید داشتند توافق نکردن به توافقی که ملت را تحقیر کند شرف دارد.
به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: کشوری که می‌داند دشمنانش در صدد ترور دانشمندان آن هستند باید از تمام اصول دیپلماسی دست کشیده باشد تا اجازه دسترسی به این دانشمندان را به همان دشمن بدهد. برخی از این دانشمندان که در فهرست مورد درخواست آمریکا جهت بازجویی هستند تاکنون هدف سه بار ترور ناموفق قرار گرفته‌اند و در طول این سالیان علاوه بر تحمل بار پیشرفت صنعت هسته‌ای زحمات بسیاری را در راستای اختفاء از سرویس‌های جاسوسی بیگانه متحمل شده‌اند اما امروز با صدور جواز بازجویی از آنان به واسطه امتیازات واگذار شده، این افراد بیش از هر زمانی خود را بی‌پشتوانه احساس می‌کنند و این اهانت به ساحت فرزندان ملت در زمینه هسته‌ای به عنوان نماد پیشرفت کشور باعث ناامیدی و احساس سرخوردگی در دانشمندان دیگر حوزه‌ها نیز می‌شود که در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در حال تلاش برای کشور باعزت و مقتدر خود هستند.
در ادامه این بیانیه آمده است: تا موقعی که راهبرد توافق به هر قیمتی از طرف وزارت خارجه پیگیری شود دیگر چیزی به نام تأمین عزت یا منفعت ملی، شرط موفقیت مذاکرات شمرده نشده و فقط و فقط رسیدن به یک توافق ولو به قیمت از دست رفتن تمام دستاوردهای هسته‌ای و ارائه اطلاعات دفاعی کشور به دشمنان یا بازماندن از پیشرفت در عرصه‌های مختلف هدف تیم مذاکره‌کننده قرار می‌گیرد.
در بخش پایانی بیانیه تاکید شده است: مردم ایران زیر بار هر توافقی نمی‌روند و اجازه انعقاد توافقی بی‌فایده و ذلت‌بار را به هیچ کس نخواهند داد.
تجمع بزرگ «اجازه نمی‌دهیم» در مشهد
همچنین هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مشهد با تجمع در میدان شهدا با عنوان «اجازه نمی‌دهیم» که تا شامگاه ادامه داشت، اعلام کردند که اجازه تحقیر ملت ایران را نخواهند داد.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با سر دادن شعار «مسیر بی‌نتیجه، باید پایان پذیرد»، «ما مردم ایرانیم، بر عهد خود می‌مانیم» اعلام کردند که بیش از این اجازه تحقیر و توهین به ملت ایران را نمی‌دهند.
مردم مشهد همچنین با سر دادن شعار «ما با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم»، «با مشت محکم می‌زند این ملت، بر دهن مخالف ولایت» و همچنین ما اجازه نمی‌دهیم کارگزاران ما تحت فشار مذاکرات هسته‌ای شیطان بزرگ قرار گیرند، اعتراض خود را نسبت به زیاده‌خواهی‌های دولت‌های غربی اعلام کردند.
در این مراسم مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنی کشورهای غربی با ایران تنها محدود به موضوع هسته‌ای نمی‌شود، گفت: آنها با عقیده و آرمان ملت ایران دشمنی دارند و اجازه نمی‌دهند که کشور ما در مسیر توسعه قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مردم کشور طی 3 نسل تحریم شدند که نسل اول بعد از گروگان‌گیری در لانه جاسوسی و نسل دوم به انفجارات لبنان و لیبی برمی‌گردد که در آن زمان نیز ما را تحریم کردند اما نسل سوم تحریم‌ها که اصل و اساس مذاکرات هسته‌ای را در شرایط فعلی تشکیل می‌دهد.
راهپیمایی در سراسر کشور
همچنین روز گذشته مردم پس از نماز جمعه، در حمایت از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده و در اعتراض به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در مذاکرات هسته با برگزاری راهپیمایی عظیم، خشم خود را نسبت به کارشکنی‌های غرب در مذاکرات نشان دادند.
در همین ارتباط نمازگزاران بوشهر‌ی بعد از خطبه‌های نماز جمعه و راهپیمایی باشکوه با سر دادن شعارهایی نسبت به هر گونه توافق هسته‌ای با آمریکا اعتراض کرده و حمایت خود از مواضع رهبر معظم انقلاب را در زمینه مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند.
راهپیمایان بوشهری با سر دادن شعارهایی همچون «توافق با شیطان ظلم به ملت ماست»، «نطنز و آب سنگین نماد عزت ماست» و همچنین پاسخ «هر گزینه روی میز، مرگ بر آمریکای اسلام‌ستیز»، اعتراض خود را نسبت به زیاده‌خواهی‌های آمریکا اعلام کردند.
نمازگزاران خرم‌آبادی هم ‌در حاشیه برگزاری نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد با تاکید بر رعایت خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای، اعلام کردند: ‌تمام تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود، ‌دستاوردهای هسته‌ای در حد نیاز واقعی کشور حفظ شود، هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوطه وجود نداشته باشد،‌ هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی اعمال نشود، هرگونه نظارت و اعمال محدودیتی بر نیروهای مسلح پذیرفته نیست و توافق هسته‌ای باید بازگشت‌پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل برگردیم.
مردم قزوین نیز همصدا با سراسر استان‌های کشور در راهپیمایی «اعتراض به توافق به هر قیمتی» خواستار حفظ عزت کشور ایران اسلامی و عدم صدور اجازه بازرسی نظامی به گروه 1+5 شدند.
همچنین پس از برگزاری نماز پرشکوه جمعه در شیراز، راهپیمایی اعتراض به توافق به هر قیمتی برگزار شد، تظاهرکنندگان با حمل شعارنوشته‌ها و پارچه نوشته‌هایی مانند «اطلاع از گزاره‌برگ (فکت شیت) حق مردم است»، «ورود به منطقه نظامی ممنوع»، «تحریم اگه بمونه؛ مذاکره تمومه»، «مذاکره ذلت‌بار نمی‌خواهیم»، «مذاکره زیر سایه تهدید را بر‌نمی‌تابیم»، مخالفت خود با ارائه اطلاعات استراتژیک به دشمن و پذیرش بندهای تهدیدآمیز در توافق هسته‌ای اعلام کردند.
مردم کرمانشاه در سراسر استان همزمان با سایر نقاط کشور بعد از اقامه نماز جمعه در راستای مخالفت با زیاده‌خواهی‌های آمریکا در مذاکرات هسته‌ای و توافق به هر قیمتی راهپیمایی کردند.
گزارش‌ها حاکی است راهپیمایی‌های مشابهی در سایر شهرهای کشور نیز از جمله تبریز، کرج، بیرجند، ساری، گرگان، رشت، اردبیل، اصفهان، زاهدان، زابل، همدان، زنجان، قم، یزد، سمنان، بجنورد، سنندج، ارومیه، بندرعباس و... برگزار شد.
امضای گزاره‌برگ ملت ایران
همچنین «گزاره‌برگ مردمی ملت ایران» برای مذاکرات هسته‌ای که خطاب به مردم جهان و تیم مذاکره‌کننده است، با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مشهد رونمایی شد.
در مفاد این گزاره برگ آمده است: «ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور  با انتشار این گزاره‌برگ ملی، شرط هرگونه توافق هسته‌ای را رعایت اصول زیر می‌دانیم:
اصل یک: تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضای توافقنامه کاملاً لغو (نه تعلیق) شود.
اصل دوم: دستاوردهای هسته‌ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.
اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی اعمال نشود.
اصل پنجم: هیچ‌گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.
اصل ششم: توافق هسته‌ای باید بازگشت‌پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.
ما اعلام می‌داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته‌ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول شش گانه فوق را ندارد.»
نمازگزاران شرکت‌کننده در راهپیمایی «اعتراض به توافق به هر قیمتی» در سراسر کشور با امضای طوماری که در آن گزاره‌برگ ملت ایران برای رعایت عزت و اقتدار ملی در مذاکرات وجود داشت، اعلام کردند که طرف مقابل در مذاکرات باید حقوق قانونی ملت ایران را به رسمیت بشناسد و همه تحریم‌های ناجوانمردانه را به یکباره بردارد.
  • علی یوسفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی