دلواپس

هدف اطلاع رسانی صحیح، به موقع ، واقعی برای دوستان می باشد .

دلواپس

هدف اطلاع رسانی صحیح، به موقع ، واقعی برای دوستان می باشد .

آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۱۰ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت

آمارهای دولتی قشنگ‌تر می‌شوند

علی یوسفی | يكشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰ ق.ظ
مرکز آمار رشد صنعت را 9/1 درصد اعلام کرد
آمارهای دولتی قشنگ‌تر می‌شوند
گروه اقتصادی: دولتی‌ها در جدیدترین اقدام خود آمار رشد اقتصادی قشنگ‌تری منتشر و اعلام کردند رشد اقتصادی در بخش صنعت بیش از 9 درصد شده است!  به گزارش «وطن‌امروز» اعلام رشد اقتصادی 4/7 درصدی در یک ماه گذشته واکنش بسیاری از کارشناسان را در پی داشت و این آمار را غیرواقعی دانستند. با این وجود دولتی‌ها به صحت رشد اقتصادی و آمارهای قشنگ که هیچ شباهتی به وضعیت معیشتی مردم ندارد اصرار دارند. در جدیدترین اقدام مرکز آمار، میزان رشد اقتصادی در بخش صنعت 1/9 درصد اعلام شد تا تولیدکنندگان شگفت‌زده شوند. آمار رشد 1/9درصدی در حالی است که تولید در رکود شدید به‌سر می‌برد و تولیدکنندگان انتقادات زیادی به عدم حمایت دولت از تولید داخل دارند.
هرچند این آمار با کمک صنعت نفت به وجود آمده اما آمار 1/9درصدی آن هم در وضعیت رکود از آن دست اقدامات عجیب دولت بوده است. مرکز آمار ایران گزارش داد در ۶ ماه نخست امسال گروه کشاورزی 9/5، گروه صنعت 1/9 و گروه خدمات ۵ درصد نسبت به دوره‌ مشابه پارسال رشد داشته که رشد گروه صنعت ناشی از افزایش صادرات نفت خام و گاز طبیعی بوده‌ است.
به گزارش مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1376 در 6 ماه نخست امسال به رقم 331861 میلیارد ریال با نفت و 316334 میلیارد ریال بدون نفت رسیده است در حالی که رقم یادشده در مدت مشابه پارسال با نفت 311558 میلیارد ریال و بدون نفت 302682 میلیارد ریال بوده که نشان از رشد 5/6 درصدی محصول ناخالص داخلی در 6 ماه اول سال 1395 دارد. محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب 15 بخش اصلی متشکل از 42 رشته فعالیت انجام می‌شود.
گفتنی است، نرخ رشد صنعت بدون نفت و گاز تنها 7/3 درصد بوده است. بررسی جداول مرکز آمار نشان می‌دهد در گروه صنعت بالاترین سهم رشد به بخش استخراج نفت‌خام و گاز طبیعی با 9/74 درصد اختصاص دارد. همچنین نرخ رشد در دیگر معادن منفی 7/4 درصد، تأمین آب و برق و گاز طبیعی 2/7درصد، ساختمان منفی 7/9 درصد و معدن 8/53 درصد اعلام شده است. بر اساس این جدول، نرخ رشد صنعت در 6 ماهه امسال بدون نفت و گاز 7/3 درصد بوده که باز هم رقم زیادی محسوب می‌شود.
  • علی یوسفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی